آموزش مهارت های بنیادین برای مدیریت اختلاف ها و حل تعارضات

آموزش مهارت های بنیادین برای مدیریت اختلاف ها و حل تعارضات

آموزش مهارت های بنیادین برای مدیریت اختلاف ها و حل تعارضات

(مهارت های حل مسئله، مدیریت خشم، ارزیابی و تغییر راهکارهای ناکارآمد، ایجاد وقفه)

در همه ی روابط و موقعیت ها وجود اختلاف نظر امری طبیعی است.به یاد داشته باشید که تعارض اجتناب ناپذیر است  و نکته حائز اهمیت نحوه مدیریت این تعارض هاست. به طرز غیرقابل باوری هنوز یکی از شایع ترین مشکلات افراد در سراسر دنیا ناتوانی در کنترل خشم و توسل به  خشونت است.اینکه یاد بگیرید در زمان عصبانیت خود یا همسرتان چگونه واکنش به جا و معقولی نشان دهید، می تواند جلوی بروز بسیاری از مشکلات بعدی را بگیرد.رابطه نیز همانند یک کودک که باید از او مراقبت کنید و به رشد مثبت و بهنجار او کمک کنید، نیاز به صرف انرژی و پیگیری دارد.در نتیجه شما باید پیوسته روش های مدیریت تعارض خودتان را تحلیل کرده و بهبود بخشید.

چرا باید در این دوره شرکت کنم؟

  • دریافت نتایج آزمون مهارت حل تعارض: مهارت حل تعارض از پیش بینی کننده های اصلی یک ارتباط موفق است، ما با کسب آگاهی از میزان مهارت فعلی مان می توانیم با بینشی بیشتر نسبت به ارتقای سطح آن اقدام نماییم
  • یادگیری نحوه اصولی حل مسئله: سراسر زندگی ما مملو از مسائل کوچک و بزرگی است که باید درباره نحوه مدیریت و حل آن ها تصمیم بگیریم. اینکه یاد بگیریم پیش نیازها و روش موفقیت آمیز این کار چیست، می تواند ما را در رساندن به رفاه بیشتر در زندگی شخصی، عاطفی و اجتماعی مان یاری کند
  • یادگیری جدیدترین متود مدیریت خشم و مقابله با عصبانیت: خشم هیجانی سازنده  و لازم و در مواردی مواقعی بسیار مخرب و پیش رونده است. اگر یاد بگیریم از چرخه ی خشم استفاده درستی بکنیم و در مواجهه با عصبانیت دیگران چگونه رفتار کنیم، به نتایج مثبتی در روابطمان دست می یابیم
  • تحلیل خودمان در استفاده از راهکارهای مختلف در حل مسئله: با کسب بینش درباره نحوه عملکرد و رفتارمان در مواجهه با مسائل مختلف می توانیم یاد بگیریم قسمت های مثبت آن را تقویت کرده و قسمت های منفی آن را تغییر دهیم
     

زمان برگزاری

6 آذر 1399 - ساعت 16 الی 20

 

مباحث

  • اجرای آزمون جهت ارزیابی اولیه مهارت های حل تعارض شرکت کنندگان
  • آموزش مراحل حل مسئله و رعایت اصول ضروری در رسیدن به نتیجه مطلوب
  • آشنایی با پایه نظری مهارت مدیریت خشم، مقابله با عصبانیت و  مدل دو مرحله ای عصبانیت
  • تجزیه و تحلیل افکار راه انداز
  • شناخت شش مرحله ی مسئولیت فردی
  • یادگیری روش های خودآموز جهت مدیریت خودگویی مرتبط با مدیریت خشم
  • مهارت ایجاد وقفه، فلسفه و مراحل
  • شناسایی 8 راهکار ناکارآمد در حل مسائل
  • یادگیری نحوه جایگزینی نگرش های کارآمد
     

شقایق گرندلر

مشاور خانواده (دارای پروانه سازمان نظام روان شناسی)

مشاهده پروفایل استاد
شما هم توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.