معرفی دوره جامع طراحی وب مبتنی بر PHP   با آموزش مهندس محمد عبداللهی در موسسه آموزشی منظومه ایرانیان

  • ارائه توسط تیم محتوا
  • تاریخ انتشار 4 سال پیش
  • دسته آموزشی
  • تعداد نظرات ۰ نظر

با گسترش نیاز روزافزون مارکت، به طراحی وب و استخدام نیروهای طراح فرانت‌اند و بک‌اند برای وبسایت‌های کوچک و بزرگ و انواع متفاوت وبسایت‌ها از جمله، وبسایت‌های فروشگاهی، بانکی، موتورهای جستجو و یا سیستم‌های ذخیره اطلاعات و کلان داده برای آنالیز و تحلیل و بکارگیری در تصمیم گیری‌ها و اهداف متفاوت، احساس نیاز به یادگیری زبان‌های برنامه نویسی و طراحی بک‌اند و فرانت‌اند در بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف، روز به روز افزایش می‌یابد. شرایط خوب و به سامان بازار کار برای طراحان وب و برنامه نویسان در مقابل سایر رشته‌ها و بازارهای کاری نابسامان و ضعیف نیز بر انگیزه افراد برای یادگیری و گذراندن دوره‌های طراحی وب می ‌فزاید. با منظومه ایرانیان همراه باشید تا اوضاع بازار کار برای توسعه دهندگان (Developers)، برنامه نویسان و طراحان وب در بخش بک‌اند و فرانت‌اند و AJAX را بررسی کرده و به معرفی یکی از بهترین دوره‌هایی که می‌توانید در این زمینه بگذرانید، بپردازیم.

تخصص‌های مورد نیاز در بازار کار امروز برای توسعه دهندگان وب (Web developers)

با توسعه کاربرد اینترنت در زندگی بشری امروز و نیاز تقریبا همه بیزینس‌ها، صنایع و تجارت‌ها به استفاده از اینترنت برای اهداف متفاوتی از جمله تبلیغات، بازاریابی، جذب مشتری و به روزرسانی اطلاعات، می‌توان گفت، هر شرکت کوچک و بزرگی، هر سازمان و ارگان دولتی و لشکری و کشوری و هر نوع کارخانه و صنعتی در لیست نیروهای انسانی خود نیاز به یک یا چندین توسعه دهنده وب و برنامه نویس دارد که این تیم‌های برنامه نویسی متشکل از چندین تخصص هستند، که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

طراحان وبسایت ( Designer) یا فرانت‌اندکار

بخش طراحی یا فرانت‌اند یک وبسایت به دو تخصص تقسیم بندی می‌شود.

  1. UI (User Interface)
  2. UX (User Exprience)

User Interface که به صورت اختصاری به UI شهرت دارد، به تخصصی در زمینه برنامه نویسی گفته می‌شود که رابط کاربری کاربران با وبسایت را توسعه می‌دهد، به این معنا که تمامی فیچرها (Feature)، ماژول‌ها، تب‌ها و هر نوع دکمه یا لینکی که در وبسایت وجود دارد توسط UI کاران، برنامه نویسی می‌شود بنابراین آن چیزی که هر بازدیدکننده از یک وبسایت مشاهده می‌نماید همان چیزی است که توسط یوآی کاران، برنامه نویسی شده است و آنچه که کاربران از صفحه وب در ذهن دارند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند توسط این دسته از برنامه نویسان، مشخص می‌گردد. تمامی این کدها با پردازش در سمت کلاینت (Client) که در اینجا همان مرورگر بازدیدکننده‌های وبسایت است، شکل می‌گیرد. مرورگر برای پردازش یک صفحه وب و نمایش ظاهر آن حداقل با زبان‌های HTML، CSS  و Java script سروکار دارد که نوع کاربرد آنها و اینکه هر یک از این زبان‌ها در چه بخشی مورد استفاده قرار می‌گیرد را می توانید در مقاله برای ورود به بازار کار به عنوان توسعه دهنده بک اند و فرانت اند به چه آموزش هایی نیاز دارید؟ بخوانید.

User Experience  یا UX به مجموعه طرح‌ها و ایده پردازی‌هایی گفته می‌شود که تلاش آنها برای ترغیب کاربران اینترنتی به بازدید از وبسایت مورد نظر است. به عنوان مثال نوع  طراحی Tabها، لیبل گذاری‌ها، نام بخش‌های مختلف وبسایت، رنگ بندی قالب، طرح ‌ای گرافیکی، عکس‌های مورد استفاده، جای قرار گرفتن بخش‌ها و امکانات مختلف سایت و به طور کلی فعالیت‌هایی که به User Friendly شدن وبسایت کمک می‌کنند و باعث می‌شوند که وبسایت از نگاه بازدید کننده به جایی جذاب و کاربردی تبدیل شود.

به مجموعه UI  و UX یک وب سایت، طرح یا دیزاین وبسایت گفته می‌شود که در اصطلاح تخصصی به آن فرانت‌اند اطلاق می‌گردد و به برنامه نویسانی که مسئولیت این بخش را بر عهده می‌گیرند، فرانت‌اندکار یا یوآی کار و یوایکس‌کار گفته می‌شود.

سیلابس های درسی دوره طراحی وب در بخش فرانت اند:

پردازش‌های سمت سرور یا بک‌اند

ازآنجا که تمامی فایل‌های مورد نیاز یک صفحه وبسایت بر روی یک سرور، میزبانی می‌شوند، نیاز به پردازش‌های سمت سرور وجود دارد تا بتوان آنها را برنامه نویسی نمود. برای این پردازش‌های سروری، انتخاب‌هایی چون PHP،   ASP، ASP.NET، Python، Java و ... وجود دارد که معمولا انتخاب یکی از آنها ارجح است. به عنوان مثال  سازمان‌ها و سیستم‌های بزرگ و گسترده  برای بک‌اند وبسایت خود که قاعدتا وبسایت بسیار پربازدید و گسترده‌ای است، از جاوا استفاده می‌کنند اما وبسایت‌های دیگر معمولا PHP را به عنوان زبان برنامه نویسی بک‌اند خود انتخاب می‌نمایند.در دوره طراحی وب منظومه ایرانیان، PHP به عنوان زبان برنامه نویسی بک‌اند انتخاب شده تا کارآموزان بتوانند با یادگیری آن و انجام پروژه‌های متعدد در حین دوره، کاملا به آن مسلط شده و آمادگی ورود به بازار کار را داشته باشند، کما اینکه بازار کار امروز به تخصص‌های اینچنینی به شدت نیازمند است و نیروی کاری با مهارت و مسلط، به سرعت جذب این سیستم می‌شود.

سیلابس های درسی در دوره طراحی وب منظومه ایرانیان در بخش بک اند:

 

بازار کار متخصصین طراحی وب و درآمد و عواید

طراحی اپلیکیشن‌های موبایلی، پورتال‌های تجارت الکترونیک، وبسایت‌های فروشگاهی، درگاه‌های پرداخت، برنامه‌های کاربردی تحت وب، وبسایت‌های شخصی، وبسایت‌های تبلیغاتی و صدها فیلد کاری دیگر، از جمله زمینه‌هایی هستند که این روزها، به دنبال جذب طراحان وب و برنامه نویسان تحت وب هستند و این رشته را به یکی از پررونق‌ترین و پردرآمدترین رشته‌های تخصصی در بازار کار تبدیل نموده‌اند.

درآمد برنامه نویسان و متخصصین طراحی وب در چهار بخش بررسی می‌شود:

کارمندان بخش‌های دولتی: بخش‌های دولتی نیز همانند بخش‌های خصوصی به شدت به نیروی کار طراح وب و برنامه نویسی نیاز دارند اما معمولا متوسط حقوق دریافتی در این بخش‌ها مطابق با قانون وزارت کار می‌باشد ولی در کنار حقوق و عواید ماهیانه، تسهیلات ویژه‌ای را به کارمندان خود اختصاص می‌دهند که مختص کارمندان بخش دولتی است.

کارمندان بخش‌های خصوصی: شرکت‌های خصوصی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و از شرکت‌های بسیار جزئی و کوچک شروع شده تا شرکت‌های بسیار غول پیکر و بزرگ و سازمان یافته به پیش می‌روند. به همین دلیل متوسط حقوق دریافتی متخصصین طراحی وب در بخش خصوصی بسیار مبهم است و البته به میزان ارزشمندی نیروی انسانی برای شرکت و میزان توانمندی‌ها و مهارت و تجربه کاری نیز باید توجه داشت. حقوق دریافتی برنامه نویسان و متخصصین طراحی وب در شرکت‌های خصوصی از پایه وزارت کار شروع شده و معمولا تا سقف 10 تا 15 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

فری لنسرها: فری لنسر به کسی گفته می‌شود که به صورت انفرادی و پروژه‌ای کار می‌کند. به این معنا که پروژه افراد دیگر را قبول نموده و طراحی و پیاده سازی آن را بر عهده می‌گیرد. فری لنسینگ را می‌توان هم در زمره سخت‌ترین نوع کسب و کار و هم در زمره اسان‌ترین نوع کسب و کار دسته بندی نمود. سختی از این لحاظ که پشتیبانی فنی، بازاریابی، برنامه نویسی، مدیریت و طراحی و اجرای پروژه همگی بر عهده یک نفر است و سادگی از این لحاظ که تنها ابزار کار موردنیاز فری لنسر، یک لپتاپ است و او در هر زمان از شبانه روز یا در هر مکانی که دوست داشته باشد، می‌تواند به انجام کارهای حرفه‌ای خود بپردازد!

فری لنسرها درآمدهای بسیار متفاوتی دارند. گاهی پروژه‌های کوچکی را می‌پذیرند که تنها 4 یا 5 میلیون عواید برای آنها دارد و در مقابل برخی از پروژه‌ها هیچ سقفی برای کسب درآمد ندارند و شاید یک فری لنسر بتواند صدها میلیون تومان از انجام یک پروژه کسب در آمد نماید.

صاحبان استارت‌آپ: ایده پردازی‌های نوین و راه اندازی کسب و کار و یک استات‌آپ جدید نیز از جمله فیلدهایی است که برنامه نویسان و متخصصین طراحی وب به صورت فزاینده و بسیار گسترده در آن دخول می‌کنند و در دنیای امروز که اپ‌های موبایلی و دیجیتالی شدن زندگی انسانی، حرف اول را در جامعه بشری می‌زنند، راه اندازی یک استارتاپ می‌تواند ایده بسیار خوبی برای ورود به بازار باشد. استارتاپ‌ها از جمله زمینه‌های بسیار پر ریسکی هستند که ورود به آنها نیازمند روحیه‌ای جنگجویانه و قدرتمند است که بتواند از یک ایده دفاع کرده، بر سر آن بایستد و برای به نتیجه رسیدن و به بار نشستن آن ممارست ورزد که در صورت پیروزی، می‌تواند میلیاردها تومان برای افراد، کسب درآمد داشته باشد.

دوره‌های تکمیلی کلاس‌های طراحی وب منظومه ایرانیان

پس از اینکه با ابزارهای توسعه فرانت‌اند و بک‌اند وبسایت اشنا شدید به راحتی می‌توانید وارد بازار کار شوید و شروع به کسب درآمد نمایید اما در قسمت میزان درآمد برنامه نویسان اشاره کردیم که متوسط حقوق دریافتی توسط یک برنامه نویس و طراح وب به میزان مهارت و ارزشمندی او در شرکت‌ها بستگی دارد. در این قسمت از مقاله، چگونگی بالابردن مهارت و ارزشمندی توانایی را بررسی می‌نماییم.

در دوره طراحی وب منظومه ایرانیان 4 دوره تکمیلی در نظر گرفته شده تا هر طراح وب و برنامه نویس، پس از گذراندن آنها بتواند به یکی از حرفه‌ای ترین و ماهرترین برنامه نویسانی که یک شرکت می‌تواند استخدام نماید، تبدیل شود.

دوره تکمیلی اول: طراحی Responsive  و کار با Bootstrap

پس از یادگیری کلیه دستورها و تگ های css، کارآموز باید بتواند هر قالب و ساختاری را به شکلی طراحی نماید که در تمامی دستگاه‌های مورد استفاده کاربران یعنی انواع برندها و اندازه‌های گوشی موبایل، تبلت‌ها، پی سی‌ها و رایانه‌های شخصی و لپتاپ‌ها، به شکل مناسب نمایش یابد.بنابراین در این دوره، اصول طراحی واکنش‌گرا یا Responsive را خواهد آموخت تا بتواند قالب‌های مناسب را طراحی نماید سپس محبوب‌ترین فریم ورک طراحی در بازار یعنی Bootstrap را خواهد آموخت.

دوره تکمیلی دوم : پروژه مقدماتی و برنامه نویسی مبتنی بر معماری MVC

در این دوره، آموزش مستقیم وجود ندارد. یک پروژه ساده تعریف شده و کارآموز اقدام به پیاده سازی دوره با تکنیک قدیمی یعنی برنامه نویسی فایل محور و صفحه محور با زبان PHP می‌نماید. بعد از اینکه برنامه نویس درگیر مشکلات برنامه نویسی با شیوه سنتی شد، سعی می‌کند تا با بکار بردن معماری MVC در برنامه نویسی، بر آن مشکلات فایق آید.

 دوره تکمیلی سوم: پروژه پیشرفته و طراحی فریم ورک مبتنی بر MVC

در این دوره که در راستای دوره تکمیلی دوم برگزار می‌شود، سعی می شود کارآموزی که تسلط نسبی بر MVC  پیدا کرده است، اقدام به بنیانگذاری و طراحی یک فریم ورک  برنامه نویسی مبتنی بر همین معماری نماید. فریم ورک کمک می‌کند تا برنامه نویس در پروژه‌های خود اقداماتی مانند اتصال به پایگاه داده، برقراری امنیت، مسیریابی و ... را انجام دهد.

دوره تکیلی چهارم: کار با فریم ورک Zend  و Laravel

پس از تعمیق مفاهیم MVC و یادگیری اینکه در طراحی یک فریم ورک، برنامه نویس باید به چه مسائلی فکر کند و با ساز و کار آن آشنا شود، در این دوره یکی از فریم ورک‌های قوی و مطرح بازار، Zend  یا Laravel ، برای آموزش انتخاب شده و روش کار با آن بیان می‌شود.

سوابق کاری و آموزشی آقای مهندس محمد عبداللهی، استاد دوره طراحی وب موسسه منظومه ایرانیان

آقای مهندس محمد عبداللهی دانش آموخته رشته مهندسی کامپیوتر در گرایش نرم افزار در دانشگاه صنعتی اصفهان و مهندسی فناوری اطلاعات، گرایش معماری سازمانی در دانشگاه شهید بهشتی تهران هستند که سوابق آموزشی شاخصی در این زمینه دارند از جمله، برگزاری دوره‌های طراحی وب و SQL ، برگزاری دوره‌های آموزشی طراحی وب با PHP، دوره‌های C#.NET دوره‌های طراحی وب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای جوملا، دوره طراحی وب با استفاده از نرم افزار MS PUBLISHER، و سابقه تدریس در دانشگاه آزاد گلپایگان، دانشگاه پیام نور مرکز وزوان و دوره‌های آموزشی متعدد دیگر در بسیاری از شرکت‌های آموزشی و مراکز دانشگاهی و آکادمیک.

پروژه‌های کاری شاخصی من جمله پیاده سازی سیستم مدیریت وجوه اداره شده برای سازمان بنادر و دریانوردی در قالب BPMS و فرایند محور، پیاده سازی نرم افزارهای یکی از سازمان‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در سطح ملی، پیاده سازی برنامه‌های ثبت نام آزمون استخدامی، چاپ کارت و اعلام نتایج برای شرکت‌های ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه و ...

سخن اخر:

برنامه نوبس شوید تا بازار کار به دنبال شما باشد نه شما به دنبال بازار کار!

برای مطالعه دوره های طراحی وب و سایر دوره های منظومه ایرانیان و ثبت نام در آنها به اینجا مراجعه نمایید.

نظر دهید

با استفاده از فرم نظردهی زیر به بهبود خدمات کمک کنید.
متن پیام الزامی است!