چگونه در یک وبینار شرکت کنیم؟

  • ارائه توسط تیم محتوا
  • تاریخ انتشار 3 سال پیش
  • دسته آموزشی
  • تعداد نظرات ۰ نظر

اگر شما نیز به دنبال آن هستید که اطلاعات و دانش خود را در تخصص مورد نظرتان ارتقا داده و به روز کنید و یا می خواهید یک حرفه را از صفر تا صد یاد بگیرید، شرکت در وبینارهای تخصصی می تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد.

وبینار یک سمینار آنلاین است که به شکل های مختلفی مانند کنفرانس، جلسه، دوره های آموزشی و غیره برگزار می شود و شما به شرط داشتن تلفن همراه، لپ تاپ یا تبلت و دسترسی به اینترنت می توانید در آن ها شرکت کنید. چگونگی شرکت در یک سمینار آنلاین و چگونگی استفاده حداکثری از آن مطلبی است که ما در این مقاله به صورت جامعی به شما توضیح خواهیم داد.

 

شرکت در وبینار

 

آیا گوینده شما را می بیند؟

در حالت کلی در سمینارهای آنلاین، این شما هستید که گوینده را می بینید و گوینده مخاطبان خود را نمی بیند. برای برقراری ارتباط دو طرفه کافی است، گوینده شما را دعوت کرده و با پذیرش درخواست او، یک ارتباط تصویری و صوتی دو طرفه برقرار کنید.

 

برای شرکت در یک رویداد آنلاین به چه چیزی نیاز دارید؟

برای شرکت در هر رویداد آنلاین از سمینار تا جلسات مهم شما نیاز به یک دستگاه دیجیتال مانند تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ یا کامپیوترهای شخصی دارید. مهم ترین مساله برقراری این ارتباط سرعت اینترنت است. همانطور که می دانید تمامی این رویدادهای آنلاین زنده هستند و اینکه شما چقدر می توانید از یک وبینار استفاده کنید به سرعت اینترنت و میزان قطعی آن بستگی دارد. در حالت کلی از اینترنتی استفاده کنید که سرعت آن حداقل بالای 1 Mbps باشد.

برای آن که هنگام برگزاری وبینار سرعت اینترنت شما کاهش پیدا نکند، بهتر است از دانلود فایل های دیگر خودداری کنید. همچنین تمامی برنامه های دیگری که می تواند بر سرعت تاثیرگذار باشد مانند اسکایپ و غیره را ببندید.

 

اگر دوست دارید شما برگزار کننده و میزبان یک وبینار باشید، به صورت آزمایشی می توانید در سایت MyOwnConference ثبت نام کرده و یک وبینار را با مهمانان حداکثر 20 نفره برگزار کنید.

 

وبینار

 

چطور در یک وبینار شرکت کنیم؟

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که چطور می توانند در یک سمینار آنلاین شرکت کنند. بعد از ثبت نام برای شرکت در دوره و پرداخت هزینه در صورت نیاز، یک لینک به ایمیل شما ارسال می شود که در زمان برگزاری جلسه با کلیک روی آن می توانید به همایش آنلاین بپیوندید.

مرحله اول

بهتر است حداقل 5 دقیقه قبل از شروع جلسه از طریق لینک ارسال شده وارد صفحه مورد نظر شوید.

مرحله دوم

در این مرحله باید اطلاعات شخصی که از شما خواسته می شود مانند نام، میزان تحصیلات، محل زندگی، ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید.

مرحله سه

بعد از پر کردن تمامی فرم های مورد نظر، می توانید از طریق دکمه ورود وارد سالن آنلاین همایش شوید. همایش های آنلاین همچنین می تواند از طریق شبکه های مجازی مانند لینکدین، فیس بوک و توئیتر نیز برگزار شود که مراحل ورود و ثبت نام در آن ها درست مانند مراحل ذکر شده و با کلیک بر لینک فرستاده شده انجام می شود.


شرکت در وبینار

 

چگونه از یک وبینار استفاده حداکثری داشته باشیم؟

همایش های آنلاین یک بستر بسیار مناسب برای ارتقا دانش و تخصص شما است و شما باید بتوانید تا بیش ترین مقدار ممکن از اطلاعات ارائه شده بهره مند شوید. برای آن که بتوانید از مطالب ارائه شده در جلسات آنلاین بیشترین استفاده را داشته باشید، سه قانون زیر را در نظر بگیرید:

  • تمرکز
  • تعامل دو طرفه
  • یادداشت برداری

 

تمرکز

داشتن تمرکز هنگام یادگیری هر مساله، یک امر عادی است اما چقدر آن را جدی می گیریم؟ هنگام برگزاری یک همایش آنلاین مانند شرکت حضوری در یک کلاس درس تمام حواس خود را به گوینده بدهید. بهتر است در یک اتاق خالی بنشینید تا صحبت کردن با اعضای خانواده و یا دوستانتان حواس شما را پرت نکند. همچنین بهتر است تمامی اپلیکیشن ها و برنامه های تلفن همراه یا لپ تاپ خود را بسته تا ذهنتان درگیر پیام های دیگری که در صفحه نمایش شما ظاهر خواهد شد، نشود.

 

تعامل دو طرفه

همان طور که در بالا نیز اشاره شد هنگام شرکت در یک همایش آنلاین، شما نامرئی هستید! یعنی دیگر شرکت کنندگان و سخنران شما را نخواهند دید. اما این مساله مانع از ایجاد تعامل و ارتباط دو طرفه نخواهد شد. اگر حین ارائه سوالی برای شما پیش آمد، درخواست پرسیدن سوال بدهید و سوال خود را مطرح کنید. آمارها نشان می دهد که زمانی که یک سوال برای شما پیش آمده باشد آن سوال در ذهن مخاطبان دیگر نیز شکل گرفته است. بنابراین با پرسیدن سوال هایتان، هم به خود و هم به دیگران کمک خواهید کرد.

در صورت امکان با دیگر شرکت کنندگان و یا برگزار کنندگان همایش وارد بحث و گفت و گو شوید. بحث در مورد هر مساله نه تنها می تواند به شما کمک کند که دید بهتری نسبت به مساله عنوان شده پیدا کنید، بلکه می تواند منجر به ایجاد ارتباط های حرفه ای و فرصت های شغلی در آینده برای شما شود.

به دلیل حجم بالای درخواست پرسش و پاسخ هنگام برگزاری همایش ممکن است، فرصت به ارائه سوال شما داده نشود. اگر شما پاسخ خود را از سوال های شرکت کنندگان دیگر دریافت نکردید، می توانید بعد از اتمام جلسه به سازمان ارائه دهنده وبینار ایمیل زده و پرسش خود را مطرح کنید. در اغلب موارد سازمان ها برای پاسخ گویی به ایمیل های بعد از جلسه برنامه دارند.


شرکت در وبینار

 

یادداشت برداری

یادداشت برداری یکی از مهم ترین ارکان موفقیت در یادگیری هر چیزی و به هر شکلی است. بدون شک شما نمی توانید هنگام برگزاری یک همایش چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری، تمامی مطالب را رونویسی کنید، اما یادداشت برداری به صورت کلمات کلیدی و خلاصه می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

از آن جا که شما بعد از خواندن یک کلمه کلیدی بعد از اتمام سمینار، باید کل مطالب مربوط به آن را یاد آورید، هنگام یادداشت برداری تمامی حواس خود را جمع خواهید کرد تا مطلب را به طور عمیق و دقیق بفهمید.

 

در طول وبینار

برای آن که در زمان برگزاری جلسه آنلاین بتوانید به یک عضو حرفه ای و تمام عیار تبدیل شوید، باید با محیط آن آشنا باشید.

 

اتاق مهمان

در سمت چپ پنجره و تالار همایش آنلاین دو دکمه وجود دارد. دکمه اول برای پرسیدن سوال به صورت متنی است و شما با زدن آن می توانید سوال خود را تایپ کنید. دکمه دوم برای برقراری ارتباط با سخنران است. شما با زدن این دکمه و پذیرش درخواست توسط سخنران وارد گفت و گوی دو طرفه خواهید شد.

در سمت راست، لیستی از پروفایل شرکت کنندگان در جسله و تعداد آن ها را می توانید ببینید. همچنین اسناد، فایل ها و تصاویر ارائه شده حین همایش در این پنجره قابل مشاهده می باشد. در همین قسمت بخشی برای چت شرکت کنندگان با یکدیگر و یا با سخنران فراهم شده است تا شما بتوانید به راحتی با آن ها وارد چت و گفت و گوی تایپی شوید.

رعایت و حفظ احترام مساله بسیار مهمی است که حین گفت و گو باید به آن توجه داشته باشید. شما باید به نظر و عقیده همه شرکت کنندگان احترام بگذارید. در صورت هرگونه رفتار و صحبت ناشایست، ظرف مدت کوتاهی شما از صفحه وبینار حذف خواهید شد.

 

وبینار

 

در صورت مواجه شدن با مشکلات فنی ، چه کاری باید انجام دهم؟

هنگام برگزاری و شرکت در جلسات آنلاین ممکن است، سیستم شما با خطا مواجه شود. مثلا صدا و تصویر متوقف شود. برای رفع این مشکل، ابتدا پنجره و صفحه سمینار را بسته، مرورگر خود را رفرش کرده و مجددا از طریق لینک وارد شوید.

اگر باز هم مشکل ایجاد شده برطرف نشود، به احتمال زیاد خطا به خاطر مشکلات فنی سیستم خودتان است. بنابراین برای آن که همایش آنلاین و اطلاعات ارائه شده آن را از دست ندهید، قبل از شرکت در آن تمامی موارد فنی سیستمتان را چک کنید.

 

با راهکارهای ذکر شده در بالا، شما می توانید به راحتی وارد یک وبینار و همایش آنلاین شده و مانند یک عضو حرفه ای رفتار کنید. می توانید از اطلاعات ارائه شده حداکثر استفاده را برده و دانش و تخصص خود را به روز کنید.

وبینار منظومه ایرانیان

مطالب پیشنهادی: مزایای وبینار

 

نظر دهید

با استفاده از فرم نظردهی زیر به بهبود خدمات کمک کنید.
متن پیام الزامی است!