اهمیت دوره نتورک پلاس

اهمیت دوره نتورک پلاس

در صورتی که در دنیای دیجیتال و شبکه فعالیت داشته باشید، احتمالا بارها و بارها نام نتورک پلاس را شنیده اید. به زبان ساده نتورک پلاس الفبای ورود به دنیای شبکه و پیش نیاز تمامی کارهای مرتبط به آن از جمله تکنولوژی و توپولوژی شبکه، کابل کشی و غیره بوده و به شما کمک می کند که بتوانید به دنیای سیسکو و مایکروسافت نیز وارد شوید.

 
نتورک پلاس چیست؟

زمانی که شما برای اولین بار می خواهید با یک زبان جدید آشنا شوید، اولین چیزی که خواهید آموخت، الفبا و اصول پایه است. الفبا و اصول پایه یادگیری شبکه نیز نتورک پلاس است. یعنی شما اگر به دنیای شبکه علاقه مند هستید، قبل از هر چیزی باید یک دوره جامع نتورک پلاس را بگذرانید.
در این دوره تمامی مفاهیم مقدماتی و پایه شبکه های کامپیوتری به شما آموزش داده می شود. نکته مهم و قابل توجه آن که مفاهیم و اصولی که در دوره نتورک پلاس به شما آموزش داده می شود، مختص به تجهیزات و یا شرکت خاصی نیست و شما می توانید از آموزه های خود در زمینه های مختلف شبکه استفاده کنید.
یکی از مزایای شرکت در دوره Network+ دریافت مدرک بین المللیComp TIA است. این انجمن اتحادیه صنایع فناوری های رایانه ای بوده و مدرک آن مورد تائید بیشتر تولید کنندگان تجهیزات IT در سراسر جهان است. از این رو شما با دریافت این مدرک، یک مدرک بین المللی داشته و می توانید در بسیاری از شرکت ها و صنایع مرتبط مشغول به کار شوید.

 

 

مفاهیم و اصول نتورک پلاس چیست؟

در بخش های بالا گفتیم که این دوره برای شما به منزله دروازه ورود به دنیای شبکه و الفبای آن است. اما می خواهیم بدانیم در این دوره دقیقا چه مباحث و مفاهیمی به افراد آموزش داده می شود؟
در این دوره اموزشی به افراد مفهومی مانند انواع شبکه، انواع کابل کشی شبکه، آی پی ها و کلاس های آن ها، توپولوژی های شبکه، DNS، DHCP، APIPA، پروتکل ها، پورت ها و مفاهیم آن ها، تل نت و روش های دسترسی از راه دور، VLAN، VPN، مدل های شبکه، نحوه سوکت زدن، معرفی روترها و سوئیچ ها، استاندارهای شبکه وایرلس و هر مفهوم پایه ای دیگر که در دنیای شبکه به آن نیاز پیدا خواهید کرد آموزش داده خواهد شد.

 
آموزش های بعد از دوره نتورک پلاس

بعد از ان که با مفاهیم مقدماتی و پایه شبکه آشنا شدید معمولا دو دوره پیشرفته دیگر به شما پیشنهاد داده می شود که شامل دوره های آموزشی شرکت مایکرو سافت و دوره های آموزشی شرکت سیسکو است. 
دوره آموزشی مایکروسافت بیشتر جنبه نرم افزاری داشته و به شما برای راه اندازی شبکه های کامپیوتری با این سیستم عامل کمک می کند. بعد از آموختن مفاهیم این دوره شما می توانید به عنوان helpdesk و یا کارشناس مایکروسافت در شرکت های اداری، صنعتی، کارخانجات و غیره مشغول به فعالیت شوید.
دوره آموزشی سیسکو بیشتر به راه اندازی شبکه از منظر سخت افزارها می پردازد. در این دوره آموزشی شما با مفاهیمی مانند ساختار بندی فیزیکی شبکه، طراحی شماتیک شبکه، تنظیم، راه اندازی و نگه داری سوئیچ ها و روترها و غیره آشنا خواهید شد.

 

اهمیت نتورک پلاس

در حال حاضر شبکه یکی از مهم ترین ارکان هر شرکت و اداره ای است که کوچک ترین مشکل و ایراد در آن می تواند کارایی کل سیستم را با خطا مواجه کند. اطلاعات مورد نیاز کارمندان در یک سازمان توسط شبکه انتقال پیدا کرده و تقریبا حجم اکثر کارهای افراد در بستر شبکه انجام می شود. در صورت ویروسی شدن و ورود هکرها به شبکه، ممکن است اطلاعات بسیار مهمی به خارج راه پیدا کرده و سازمان دچار مشکلات جدی شود.
اهمیت نتورک پلاس تنها در حوزه راه اندازی شبکه نیست. بعد از آن که یک شبکه در یک سیستم راه اندازی شده و مورد استفاده قرار گرفت، شما به عنوان متخصص در حوزه Network+ می توانید عیوب احتمالی موجود در سیستم ها و پیکربندی آن ها را پیدا کرده و آن ها را رفع کنید.

 

 
اهداف نتورک پلاس چیست؟

همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، شبکه یک بستر اصلی و مهم برای موفقیت یک سیستم و شرکت است که نحوه نظارت، مدیریت و کنترل آن می تواند موفقیت و یا عدم موفقیت سازمان ها را تعیین کند.
از این رو تمامی سازمان هایی که از یک شبکه استفاده می کنند، به دنبال استخدام یک شخص مسلط به نتورک پلاس هستند تا بتوانند از شبکه استفاده بهینه کرده و برای رفع مشکلات و راه اندازی شبکه های جدید نیاز به متخصصین از بیرون سازمان نداشته باشند. در صورتی که در سازمان شما برای بررسی عیوب شبکه، راه اندازی یک شبکه جدید و یا توسعه شبکه قدیمی خود به شرکت های فعال در این زمینه نیازمند باشید، هزینه بسیار زیادی باید پرداخت کنید. در حالی که داشتن یک متخصص در شرکت خود شما این مساله را می تواند به راحتی حل کند.
 

بازار کار نتورک پلاس

هر سازمان و اداره ای که در بستر شبکه فعالیت می کند، بدون شک برای انجام کارهای خود نیازمند به یک متخصص در زمینه شبکه است. در صورتی شما در این زمینه متخصص بوده و مدرک نتورک پلاس داشته باشید، می توانید در جایگاه های شغلی مانند مدیر تکنولوژی اطلاعات، مدیر اجرایی سیستم، مسئول انفورماتیک، مدیر اجرایی شبکه، مهندس شبکه و غیره فعالیت کنید.
به عنوان یک متخصص شبکه بهتر است که دانش خود در این زمینه را تنها به داشتن یک مدرک محدود نکرده و همواره به دنبال یادگیری مفاهیم و چیزهای جدید باشید. در صورتی که شما با سخت افزارها و نحوه عیب یابی و پیکر بندی آن ها آشنا باشید، زبان انگلیسی شما خوب باشد و یا دانش متوسطی از برنامه نویسی داشته باشید، مطمئن باشید می توانید آینده شغلی بسیار عالی و خوبی برای خود رقم بزنید.
همچنین همان طور که در بالا نیز اشاره شد، مدارکی که به شما بعد از دوره های نتورک ارائه می شود، بین المللی بوده و اگر شما قصد مهاجرت از طریق ویزای کاری را دارید، این مدارک می تواند به شما تا حد بسیار زیادی کمک کند.
 

درآمد مهندسین نتورک پلاس

در حال حاضر مهندسینی که در حوزه شبکه فعالیت می کنند، در مقایسه با مهندسان دیگر درامد مناسب و قابل قبولی دارند. مانند هر جایگاه شغلی دیگر میزان درامد متخصصین این حوزه نیز به سازمانی که در آن فعالیت می کنید، جایگاه شغلی و کاری که انجام می دهید، سابقه کاری و غیره بستگی دارد.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی درآمد یک متخصص شبکه چیزی بالغ بر 100 هزار دلار برآورده شده است! شاید این مبلغ کمی برایتان عجیب باشد اما در سال 2019 متخصصین شبکه جز 15 شغل پردرآمد سال شناخته شده است.
در صورتی که شما به عنوان یک متخصص نتورک پلاس بتوانید شبکه های مورد نیاز را راه اندازی کنید، عیوب به وجود آمده را رفع کنید، شبکه را توسعه دهید، پیکر بندی های سخت افزاری را انجام دهید و خلاصه یک متخصص شبکه حرفه ای باشید، می توانید بیش از ماهی 15 تا 20 میلیون تومان نیز درآمد داشته باشید. حداقل درآمد در این حوزه کاری نیز متناسب با جایی که در ان کار می کنید، بین 5 تا 7 میلیون تومان است.

 

 

آموزش نتورک پلاس

تا مدت ها پیش اموزش این دوره تنها به صورت حضوری انجام شده و بسیاری از افراد علاقه مند به این حوزه به دلیل محدودیت های جغرافیایی نمی توانستند در ان ها شرکت کنند. به لطف اینترنت و فضای مجازی این روزها دوره های آموزشی مجازی نیز اقدام به آموزش نتورک پلاس به افراد علاقه مند در این زمینه کرده اند و شما می توانید از هر کجای کشور در این دوره ها شرکت کنید.
نکته مهمی که درباره دوره های نتورک و شبکه باید در نظر داشته باشید آن است که حتما آموزشگاه و دانشگاه معتبری را برای دوره انتخاب کنید تا هم بعد از اتمام دوره واقعا دانش کافی به دست آورده باشید هم مدرک شما اعتبار کافی داشته باشد. نکته دوم آن که برای آن که بتوانید در این زمینه متخصص شده و مهارت کافی به دست آورید، دوره آموزشی باید به گونه باشد که شما در تعامل با استاد خود بوده، بتوانید تمامی سوال های مورد نظرتان را پرسیده و به صورت اصولی و حرفه ای بیاموزید.

مشاهده و ثبت نام دوره های نتورک پلاس

 

آیا شرکت در دوره نتورک پلاس نیاز به مدرک و پیش نیاز خاصی دارد؟

احتمالا این سوال نیز برای شما پیش آمده است که چه کسانی می توانند در این دوره ها شرکت کنند و یا شرکت در آن ها نیازمند داشتن مدرک خاصی است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، در صورتی که شما به فعالیت در دنیای شبکه علاقه مند باشید، کافی است چند روز مطالب پایه را در اینترنت خوانده و کمی با ان ها آشنا شوید. بعد از این آشنایی می توانید در این دوره ها شرکت کرده و از پایه همه چیز را بیاموزید.
البته در صورتی که شما مدرک دانشگاهی مرتبطی با شبکه، سخت افزار و یا نرم افزار و حوزه های دیجیتال داشته باشید، برای شما یک حسن محسوب شده و احتمالا سرعت یادگیریتان نیز بالاتر خواهد رفت. اما در حالت کلی هر شخص به شرط داشتن علاقه و پشتکار با هر مدرک تحصیلی می تواند در دوره نتورک پلاس شرکت کرده و از پایه اصول شبکه را بیاموزد.

نظر دهید

با استفاده از فرم نظردهی زیر به بهبود خدمات کمک کنید.
متن پیام الزامی است!